Túramotororos blog

Széles utat!

Széles utat!

Utolsó kommentek:

Denise Hogyisdugják 2018.08.24. 20:08:13

@csárlszbrunzol: úgy-úgy. a közelben a mecsek, sajna autóval nem egyszer és nem kétszer kellett már "vigyáznom" emiatt a motoros kollégákra. sőt, egyszer az egyik szépreményű ifjonc a bicóról lökött le majdnem, mert pont az apexénél jártam, mikor utolért. szóval legyetek készen, mert a fenti ábrák csak üres útnál állnak meg, és egy éles, beláthatatlan jobbkanyar közepén ott lehet egy kerékpáros, de akár egy gabonás pótkocsi is...

Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után

Plumper_ 2018.08.24. 20:08:03

nagyon jó írás, csak sajnos egy motoros tréning súlyos tízezrekbe kerül, ezt pedig a kb 400ezer Ft alatti motorok vezetői nem tudják kipengetni.

Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után

Mistral1011 2018.08.24. 20:07:58

Én ezt az "ellnkormányzást" nem értettem (régebben...) soha - és tudatosan akarva használni, majdnem fejreállás lett a vége... AZtán vki elszólta a tutit: egy viszonylag néptelen körförgalomban lehet "játszani", szűkíteni vagy bővíteni az ívet - azzal, hogy a kormi végét a BELSŐ oldalon kicsit megtolod vagy lazítod.
3-4 kör alatt többet tanultam, mint százszor elolvasva az összes irodalmat. (egyébként pontosan ugyanezt írod Te is :-) ) Az autósok meg csak pislogtak a második körnél, hogy most mi járhat a költő fejében...

Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2018.08.23. 20:43:10

Minden szavával egyetértek. Max. kiegészíteném, pontosabban kihangsúlyoznám amire érintőlegesen utaltűál. Azért IS érdemes (p.l. a jobb kanyart balról kezdeni, hogy minél többet lássunk belőle, így könnyebb ívre tenni a gépet. Egyébként a kontinensen mindenki rosszabbul kezeli a jobb kanyart. Így szocializálódtunk. Angliában vagy Japánban a bal kanyar a mumus.

Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után

nniicckk 2018.08.23. 20:42:43

Az embereket nem lehet megtanitani vezetni, felesleges ezzel probalkozni. Majd az onvezeto jarmuvek megoldjak.

Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után

csárlszbrunzol 2018.08.23. 20:42:00

@post: a balkanyar apexét vigyük már jobbra minimum egy méterrel, ha kérhetem!
Iszonat sok olyan idióta motorossal találkozom, akinek átlóg a _feje_ a szembesávba. Ez baromi gáz, nem is értem, miért nem jut eszébe közülük senkinek, hogy szétfröccsen a fejük egy szembejövő autón, pláne buszon vagy kamionon.
A kanyarok levágásáért meg sün jár minden olyannak, aki ezt nemtörődöm módon csinálja (iszonyat sok ilyen van, ez már nem csak motorral, hanem minden közúti szarral valid)

Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után

Burgermeister 2018.08.23. 15:46:54

Jó irás, sajnos sok motoros nincs tisztában ezzel, a fizikával, a képességeivel, a motorjával.

Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után

Rollende Landstrasse 2018.06.28. 22:02:19

Felejtsük el a top case háttámla-funkcióját! Sokan azt se tudják, mitől esnek el, pedig ha belegondolunk abba, hogy egy rövid tengelytávú motoron milyen súlypontváltozást okoz a hátradőlő utas, aki ráadásul nem mozog együtt a vezetővel... és máris megvan, mitől csökkent a kanyarban az első kerék tapadása.

Bejegyzés: Soft vagy hard?

janoszeged 2018.06.28. 21:39:30

Ez elmúlt 43 év motoros túrázási tapasztalataim szerint igazad van! Én most térek vissza a leírt szisztémára.

Bejegyzés: Soft vagy hard?
süti beállítások módosítása