@csárlszbrunzol: úgy-úgy. a közelben a mecsek, sajna autóval nem egyszer és nem kétszer kellett már "vigyáznom" emiatt a motoros kollégákra. sőt, egyszer az egyik szépreményű ifjonc a bicóról lökött le majdnem, mert pont az apexénél jártam, mikor utolért. szóval legyetek készen, mert a fenti ábrák csak üres útnál állnak meg, és egy éles, beláthatatlan jobbkanyar közepén ott lehet egy kerékpáros, de akár egy gabonás pótkocsi is...
Én ezt az "ellnkormányzást" nem értettem (régebben...) soha - és tudatosan akarva használni, majdnem fejreállás lett a vége... AZtán vki elszólta a tutit: egy viszonylag néptelen körförgalomban lehet "játszani", szűkíteni vagy bővíteni az ívet - azzal, hogy a kormi végét a BELSŐ oldalon kicsit megtolod vagy lazítod.
3-4 kör alatt többet tanultam, mint százszor elolvasva az összes irodalmat. (egyébként pontosan ugyanezt írod Te is :-) ) Az autósok meg csak pislogtak a második körnél, hogy most mi járhat a költő fejében...
Minden szavával egyetértek. Max. kiegészíteném, pontosabban kihangsúlyoznám amire érintőlegesen utaltűál. Azért IS érdemes (p.l. a jobb kanyart balról kezdeni, hogy minél többet lássunk belőle, így könnyebb ívre tenni a gépet. Egyébként a kontinensen mindenki rosszabbul kezeli a jobb kanyart. Így szocializálódtunk. Angliában vagy Japánban a bal kanyar a mumus.
@post: a balkanyar apexét vigyük már jobbra minimum egy méterrel, ha kérhetem!
Iszonat sok olyan idióta motorossal találkozom, akinek átlóg a _feje_ a szembesávba. Ez baromi gáz, nem is értem, miért nem jut eszébe közülük senkinek, hogy szétfröccsen a fejük egy szembejövő autón, pláne buszon vagy kamionon.
A kanyarok levágásáért meg sün jár minden olyannak, aki ezt nemtörődöm módon csinálja (iszonyat sok ilyen van, ez már nem csak motorral, hanem minden közúti szarral valid)
Felejtsük el a top case háttámla-funkcióját! Sokan azt se tudják, mitől esnek el, pedig ha belegondolunk abba, hogy egy rövid tengelytávú motoron milyen súlypontváltozást okoz a hátradőlő utas, aki ráadásul nem mozog együtt a vezetővel... és máris megvan, mitől csökkent a kanyarban az első kerék tapadása.
Túramotororos blog
Széles utat!
Széles utat!
Utolsó kommentek:
Denise Hogyisdugják 2018.08.24. 20:08:13
Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után
Plumper_ 2018.08.24. 20:08:03
Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után
Mistral1011 2018.08.24. 20:07:58
3-4 kör alatt többet tanultam, mint százszor elolvasva az összes irodalmat. (egyébként pontosan ugyanezt írod Te is :-) ) Az autósok meg csak pislogtak a második körnél, hogy most mi járhat a költő fejében...
Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után
Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2018.08.23. 20:43:10
Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után
nniicckk 2018.08.23. 20:42:43
Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után
röf 2018.08.23. 20:42:40
Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után
csárlszbrunzol 2018.08.23. 20:42:00
Iszonat sok olyan idióta motorossal találkozom, akinek átlóg a _feje_ a szembesávba. Ez baromi gáz, nem is értem, miért nem jut eszébe közülük senkinek, hogy szétfröccsen a fejük egy szembejövő autón, pláne buszon vagy kamionon.
A kanyarok levágásáért meg sün jár minden olyannak, aki ezt nemtörődöm módon csinálja (iszonyat sok ilyen van, ez már nem csak motorral, hanem minden közúti szarral valid)
Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után
Burgermeister 2018.08.23. 15:46:54
Bejegyzés: Kanyarodási technika- Kanyar előtt, közben, után
Rollende Landstrasse 2018.06.28. 22:02:19
Bejegyzés: Soft vagy hard?
janoszeged 2018.06.28. 21:39:30
Bejegyzés: Soft vagy hard?